Ahad, 4 Mac 2012

MAAFKAN AKU SAHABAT


Tatkala aku dilanda kemurungan,

Engkau jualah yang berada di sampingku,

Mendengar luahan hati yang tersirat

Dikala dugaan itu tiba.

Sahabat jualah sebenarnya mengajar aku supaya kuat dan tabah,

Bukan kerana aku seorang yang lemah,bukan kerana aku tidak berdikari,

Tapi kerana aku memerlukan seorang sahabat yang benar-benar ikhlas

Walaupun aku menghina,menyusahkan dan selalu sahaja meminta pertolongan

Tetapi engkau memberi aku jawapan yang belum pernah aku mendengarnya sejak aku berkawan

Engkau berkata "Aku kan sahabat, akan selalu membantu jika kau dilanda masalah,tapi serahkan

segala-galanya kepada Allah. kerana Allah jualah yang memberi ketenangan"

Alangkah indahnya nilai sebuah persahabatan jika disulami dengan kebaikan

Maafkan aku sahabat jika selama ini aku selalu menyakitimu,

Namun begitu engkau tidak pernah membalas, apatah lagi cuba menyakitiku semula

Kau ukir senyuman dibibir dan masih memeluk erat diriku walaupun kau tahu aku bukanlah

sahabat yang baik.

Di saat aku dilanda kepayahan, engkau taburkan nasihat tanpa mengenal putus asa

Sedangkan aku, hanya tahu menyakiti hati dan memerlimu acap kali

Kini tiada gunanya tangisanku pada hari ini

Jika masa itu mampu diputar, akan aku tebus kembali kesilapanku kepadamu

mungkin Allah lebih menyayangimu

Tiada guna aku menyesali kesilapanku dulu

Jika engkau masih hidup di saat ini sahabat,hanya satu yang aku pinta

"Maafkan aku sahabat"

LINK: http://busuk.org/ping/view/119565

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nabi Idris a.s

Nabi Idris adalah keturunan keenam daripada nabi Adam. Nama baginda ialah Idris bin Mahlail bin Qinan bin Anusy bin Syits bin Adam dan na...